Pregled znanstvene i stručne djelatnosti članstva HIDK u 2019. godini / Overview of the Academic Achievements of CARCLE Members in 2019

Objavljeni radovi Publications

Knjige / Books

Andraka, Marija i Smiljana Narančić Kovač, ur. 2019. Engleski u primarnom obrazovanju: razvoj i načela zagrebačkoga studija. Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.

Đordić, Ana, Marina Gabelica i Jelena Modrić. 2019. Moj Dida je pao s Marsa; Međuzvjezdani filmološko-metodički priručnik. Zagreb: Hrvatski audiovizualni centar.

Flegar, Željka and Ivana Moritz, eds. 2019. Children and Languages Today: First and Second Language Literacy Development. Wilmington, Delaware; Malaga: Vernon Press.

Gabelica, Marina i Dubravka Težak. 2019. Kreativni pristup lektiri. 2. izd. Zagreb: Naklada Ljevak

Lazzarich, Marinko. 2019. Neka bude Orijent: 1919. – 2019. Rijeka: HNK Orijent 1919.

Narančić Kovač, Smiljana, ur. 2019. Hlapić u bijelom svijetu. Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet.

Narančić Kovač, Smiljana i Ivana Milković, ur. 2019. Prijevodi dječje književnosti: pogled iz Hrvatske. Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet.

Riman, Kristina, ur. 2019. Iz glazbene baštine otoka Krka i Istre. Viškovo: Ustanova „Ivan Matetić Ronjgov“.

Verdonik, Maja. 2019. Lutkarski žanrovi na sceni Gradskoga kazališta lutaka Rijeka i suvremeno hrvatsko lutkarstvo (2011. – 2019.). Rijeka: Sveučilište u Rijeci, Učiteljski fakultet.

Zima, Dubravka. 2019. Praksa svijeta: biografija Ivane Brlić-Mažuranić, Zagreb: Naklada Ljevak.

Radovi u časopisima, knjigama i zbornicima / Papers in Journals, Books and Proceedings

Banov, Estela. 2019. Oral Storytelling, Slavic Mythology, Philological Research and Fairy Tales: The Case of Croatian Tales of Long Ago. In Contemporary Fairy-Tale Magic. Subverting Gender and Genre, ed by Lydia Brugué and Auba Llompart, 286­–295. Leiden, The Netherlands: Brill.

Banov, Estela. 2019. Slavenski mitski obrasci u književnoj znanosti i pripovjednoj književnosti hrvatske moderne: Stereotipi u slavenskim jezicima književnosti i kulturi. Zbornik radova s 14. međunarodne slavističke konferencije Sofija 26. – 28. travnja 2018., 2. svezak, 107–114. Sofija.

Batinić, Ana. 2019. „Neuhvatljiv rukopis“ ili anglo-američke (ne)zgode Šegrta Hlapića. U: Hlapić u bijelom svijetu, ur. Smiljana Narančić Kovač, 61–82. Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet.

Batinić, Ana. 2019. Ilustrovani mjesečnik Zoološki vrtić (1933. – 1937.). U: Časopisi za decu: jugoslovensko nasleđe 1918. – 1991., 111–134. Beograd: Institut za književnost i umetnost.

Batinić, Ana. 2019. Kako je „šegrt Hlapić“ postao „Lapitch – the shoemaker’s boy“. U: Hlapić u bijelom svijetu, ur. Smiljana Narančić Kovač, 119–158. Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet.

Bistrić, Marija i Katarina Ivon. 2019. Teorijski pristupi i recepcijski učinci bajki. Acta Iadertina 16 (2): 131–146.

Čengić, Jasenka i Silvija Hanžić Deda. 2019. Getting a Hold of Experienced Teachers’ Practical Knowledge: A Student Teacher’s Perspective. Zbornik radova s konferencije UPRT 2019 (u tisku).

Engler, Tihomir. 2019. Aufwachsen in einer zerrissenen Gesellschaft: Zur Bedeutung von Nada Mihelčićs Zeleni pas [Der grüne Hund] für die moderne kroatische Literatur. In: Erzählen über Kindheit und Jugend in der Gegenwartsliteratur. Geschichten vom Aufwachsen in Ost und West, Hrsg. Carsten Gansel, Norman Ächtler u. Bettina Kümmerling-Meibauer, 435–454. Berlin: Okapi.

Engler, Tihomir. 2019. Esperantski prijevod Šegrta Hlapića: analiza prijevodnih postupaka. U: Hlapić u bijelom svijetu, ur. Smiljana Narančić Kovač, 159–192. Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet.

Engler, Tihomir. 2019. Prijevodi Kästnerovih dječjih romana: kronologija i tendencije. U: Prijevodi dječje književnosti: pogled iz Hrvatske, ur. Narančić Kovač, Smiljana i Ivana Milković, 309–330. Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.

Engler, Tihomir. 2019. Tendenzen in der Herausgabe der Übersetzungen von Kästners Werken im Kontext der kroatischen Kinder- und Jugendliteratur. In: Aspekte kultureller Identität. Beiträge zur Kulturgeschichte der deutschsprachigen Minderheiten in Kroatien, Hrsg. Ivana Jozić, Melita Aleksa Varga, Leonard Pon, Ivana Šarić Šokčević u. Thomas Möbius, 135–161. Berlin, usw.: Peter Lang.

Engler, Tihomir, Lana Mayer u. Vedrana Živković Zebec. 2019. Deutsch-kroatische Kontakte im kinder- und jugendliterarischen Bereich. Bestandsaufnahme zum Forschungsstand und Forschungsvorhaben. In: Zwischen Assimilation und Autonomie: neuere Forschungsaspekte zur Kulturgeschichte der deutschsprachigen Minderheit in Kroatien, Hrsg. Thomas Möbius u. Tihomir Engler, 121–137. Berlin: Peter Lang. doi:10.3726/b15322.

Gabelica, Marina. 2019. Kronologija života i rada – Carlo Lorenzini / Carlo Collodi. [Pogovor]. U: Carlo Collodi. Pinocchio. Zagreb: Školska knjiga.

Gabelica, Marina. 2019. Pinocchio – lutak koji je oduvijek bio pravi dječak. [Pogovor].U:Carlo Collodi. Pinocchio. Zagreb: Školska knjiga.

Hameršak, Marijana. 2019. „Gibli, gibli, drugovi, viču djeca. Gdje je naš rajon G?“ Abeceda Početnice iz El Shatta. Detinjstvo 45 (1): 14–26.

Hameršak, Marijana. 2019. Naš pionir i (o)tisak izbjeglištva. U: Časopisi za decu: jugoslavensko nasleđe (1918-1991), ur. Tijana Tropin i Stanislava Barać, 299–321. Beograd: Institut za književnost i umetnost.

Hanžić Deda, Silvija. 2019. Digitalni alati u nastavi stranoga jezika. U: Izazovi učenja stranoga jezika, ur. Yvonne Vrhovac i sur., 472–483. Zagreb: Ljevak.

Hanžić Deda, Silvija, Maja Loborec i Ivana Milković. 2019. Druga strana novčića ili zagrebačka studentska iskustva učitelja engleskoga jezika prije i poslije implementacije bolonjskoga procesa. U: Engleski u primarnom obrazovanju: razvoj i načela zagrebačkoga studija, ur. Marija Andraka, i Smiljana Narančić Kovač, 169–171. Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.

Ivon, Katarina i Sanja Vrcić Mataija. 2019. Regionalni poetski modeli i suvremeni kanon hrvatske dječje književnosti. Croatica et Slavica Iadertina 15 (1): 209–233.

Jerkin, Corinna. 2019. Sretni dani i Happy Days: Gavran na engleskom jeziku. U: Prijevodi dječje književnosti: pogled iz Hrvatske, ur. Smiljana Narančić Kovač i Ivana Milković, 423–430. Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet.

Kos-Lajtman, Andrijana. 2019. Smrt kao dvostruki eksces u poeziji Darka Cvijetića. Slavica Wratislaviensia (Wielkie tematy kultury w literaturach słowiańskich, ur. Elżbieta TyszkowskaKasprzak) 168 (13, Tanatos 2): 565–579.

Krumes, Irena i Kristina. Vidović. 2019. Stavovi odgojitelja o utjecaju medija na predčitačke sposobnosti djece. U: Unapređenje kvalitete života djece i mladih, I. dio: Tematski zbornik X Međunarodne naučno-stručne konferencije Unapređenje kvalitete života djece i mladih, 21. – 23. lipnja 2019. Istanbul, Turska, ur. Milena Nikolić i Medina Vantić-Tanjić. Tuzla: OFF – SET.

Kujundžić, Nada. 2019. Nagrađivane anglofone slikovnice i ilustrirane knjige u hrvatskom prijevodu: slučaj Medalja Caldecott i Kate Greenaway. U: Prijevodi dječje književnosti: pogled iz Hrvatske, ur. Smiljana Narančić Kovač i Ivana Milković, 291–308. Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet.

Kujundžić, Nada i Ivana Milković. 2019. „Pooh, čitaj Pu“: Imena u hrvatskim prijevodima zbirke priča Winnie-the- Pooh A. A. Milnea. U: Prijevodi dječje književnosti: pogled iz Hrvatske, ur. Smiljana Narančić Kovač i Ivana Milković, 371–393. Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet.

Lazzarich, Marinko. 2019. Challenges of the Teaching Profession: Student Teacher View of the Status of Teachers in the Society and Their Own Engagement with Their Future Profession. Journal of Education, Society and Behavioural Science 2 (1): 1–9. doi:10.9734/JESBS/2019/v29i130098.

Lazzarich, Marinko. 2019. MemorabiLika: novi časopis u hrvatskoj znanstvenoj publicistici. [Prikaz]. Libri et liberi 8 (1): 220–223.

Lazzarich, Marinko. 2019. NK Orijent, stoljetni slavljenik i ponos Sušaka. Sušačka revija, glasilo za kulturu i društvena zbivanja Hrvatskog primorja, kvarnerskih otoka i Gorskog kotara 105/106: 94–100.

Lovrić Kralj, Sanja. 2019. Bibliografija kao analitički alat. U: Prijevodi dječje književnosti: pogled iz Hrvatske, ur. Smiljana Narančić Kovač i Ivana Milković, 35–48. Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet.

Lovrić Kralj, Sanja i Berislav Majhut. 2019. Prijevodi i inozemni trendovi kao nositelji promjene u poetici hrvatske dječje književnosti: izdvojeni primjeri. U: Prijevodi dječje književnosti: pogled iz Hrvatske, ur. Smiljana Narančić Kovač i Ivana Milković, 81–94 . Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet.

Majhut, Berislav. 2019. Četiri verzije romana Čudnovate zgode šegrta Hlapića. U: Hlapić u bijelom svijetu, ur. Smiljana Narančić Kovač, 43–54. Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet.

Majhut, Berislav. 2019. Stories on Wooden Blocks. Libri & liberi 8 (2): 383–402.

Majhut, Berislav i Sanja Lovrić Kralj. 2019. „Paratekst, paraživot i živa para“. Detinjstvo: časopis o književnosti za decu, 45 (2019), 1: 27-44.

Majhut, Berislav i Sanja Lovrić Kralj. 2019. Prijevodi u hrvatskoj dječjoj književnosti od početka do šezdesetih godina 20. stoljeća: glavni pravci. U: Prijevodi dječje književnosti: pogled iz Hrvatske, ur. Smiljana Narančić Kovač i Ivana Milković, 49–79. Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet.

Majhut, Berislav. 2019. Žanrovska struktura hrvatske dječje književnosti u desetljeću nakon Drugoga svjetskog rata. Magistra Iadertina, 14 (2):51-73.

Milković, Ivana. 2019. Prijevodna dječja književnost u hrvatskom odgojno-obrazovnom kontekstu tijekom 20. stoljeća. U: Prijevodi dječje književnosti: pogled iz Hrvatske, ur. Smiljana Narančić Kovač i Ivana Milković, 95–130. Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet.

Narančić Kovač, Smiljana. 2019. Character Names in Croatian Translations of Alice in Wonderland. U: Children and Languages Today: First and Second Language Literacy Development, edited by Željka Flegar & Ivana Moritz, 157–180. Wilmington, Delaware i Malaga: Vernon Press.

Narančić Kovač, Smiljana. 2019. Dječja književnost i slikovnica u nastavi stranoga jezika. Izazovi učenja stranoga jezika u osnovnoj školi, ur. Yvonne Vrhovac i dr., 336–357. Zagreb: Ljevak.

Narančić Kovač, Smiljana. 2019. Gdje je živio Hlapić: transformacije mjesta radnje s gledišta ciljnih kultura. U: Hlapić u bijelom svijetu, ur. Smiljana Narančić Kovač, 193–212. Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet.

Narančić Kovač, Smiljana. 2019. Lived Spaces in Croatian Picturebooks: Public and Private Places and the Sense of Belonging. RPD ­Ricerche di Pedagogia e Didattica – Journal of Theories and Research in Education 14, 2 (2019): 49–85. DOI: https://doi.org/10.6092/10031.

Narančić Kovač, Smiljana. 2019. Nastanak i razvoj studija za učitelje engleskoga jezika: zagrebački model. U: Engleski u primarnom obrazovanju: razvoj i načela zagrebačkoga studija. Ur. M. Andraka i S. Narančić Kovač, 15–60. Zagreb: Učiteljski fakultet u Zagrebu.

Narančić Kovač, Smiljana. 2019. O analizi teksta prijevoda Šegrta Hlapića na druge jezike. U: Hlapić u bijelom svijetu, ur. Smiljana Narančić Kovač, 97–117. Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet.

Narančić Kovač, Smiljana. 2019. Prijevodi dječje književnosti: tekst, kontekst, strategije. U: Prijevodi dječje književnosti: pogled iz Hrvatske, ur. Smiljana Narančić Kovač i Ivana Milković, 11–33. Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet.

Narančić Kovač, Smiljana. 2019. Prijevodi kao susretišta hrvatske i anglofone dječje književnosti. U: Prijevodi dječje književnosti: pogled iz Hrvatske, ur. Smiljana Narančić Kovač i Ivana Milković, 167–224. Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet.

Narančić Kovač, Smiljana. 2019. Slijed književnih kolegija. Engleski u primarnom obrazovanju: razvoj i načela zagrebačkoga studija. Ur. M. Andraka i S. Narančić Kovač, 97–106. Zagreb: Učiteljski fakultet u Zagrebu.

Narančić Kovač, Smiljana. 2019. The status of illustrations in Croatian translations of children’s classics. Umjetnosti riječi: Časopis za znanost o književnosti, izvedbenoj umjetnosti i filmu 68 (3–4): 211–230.

Narančić Kovač, Smiljana. 2019. Visual Representation of Language in Shaun Tan’s The Arrival – from Foreignness to Communication.U: Migrations: Literary and Linguistic Aspects, ur. Ivo Fabijanić, Lidija Štrmelj, Vesna Ukić Košta i Monika Bregović, 235–252. Berlin: Peter Lang.

Narančić Kovač, Smiljana i Ivana Milković. Strani naslovi u hrvatskoj lektiri. 2019. U: Prijevodi dječje književnosti: pogled iz Hrvatske, ur. Smiljana Narančić Kovač i Ivana Milković, 131–164. Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet.

Narančić Kovač, Smiljana i Sanja Lovrić Kralj. 2019. Prijevodi Hlapića na druge jezike. U: Hlapić u bijelom svijetu, ur. Smiljana Narančić Kovač, 9–41. Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet.

Narančić Kovač, Smiljana i Sanja Lovrić Kralj. 2019. Prijevodi romana Čudnovate zgode šegrta Hlapića: anotirana bibliografija. Hlapić u bijelom svijetu, ur. Narančić Kovač, Smiljana, 229–240. Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet.

Petek, Tomaž i Marinko Lazzarich. 2019. The Attitudes of Slovenian and Croatian Students of Primary Education towards Spoken Performance in the Pedagogical Process. XLinguae 12 (1): 3–20.

Rezo, Vladimira. 2019. Biblijski likovi i događaji u proznom opusu Mare Švel-Gamiršek. Kroatologija, časopis za hrvatsku kulturu 10 (1): 39–85.

Rezo, Vladimira. 2019. Znanstvenik raznorodnih interesa (gl. ur.) Maštrović, Tihomil (2019). Zbornik o Miloradu Mediniju. Zbornik radova sa znanstvenoga skupa, Zagreb – Dubrovnik, 9. – 11. studenoga 2017. Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu i dr. 567 str. [Prikaz] Kroatologija, časopis za hrvatsku kulturu 10 (2): 128–136.

Riman, Barbara i Kristina Riman. 2019. Pavle Horvat u kontekstu slovensko-hrvatskih političkih odnosa od 1918. do 1945. i njegova književna obrada. Časopis za suvremenu povijest 51 (1): 233– 251. doi:10.22586/csp.v51i1.8657.

Riman, Kristina. 2019. Tematske i motivske značajke u pjesmama Karabaićevih zapisa. U: Iz glazbene baštine otoka Krka i Istre, ur. Kristina Riman, 40–52. Viškovo: Ustanova „Ivan Matetić Ronjgov“.

Riman, Kristina i Vjekoslava Jurdana. 2019. Istarska glazba u putopisnim tekstovima. U: Glazbe Jadrana – identitet, utjecaji i tradicije, ur. Ivana Paula Gortan Carlin i Branko Radić, 99–123. Novigrad: Katedra Čakavskog sabora za glazbu Novigrad.

Riman, Kristina i Andrea Hrvaćanin. 2019. Prikaz obiteljskih vrijednosti kroz hrvatsku dječju priču. U: Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih, ur. Sanela Nesimović i Emira Mešanović-Meša, 236–250. Sarajevo: Pedagoški fakultet Univerziteta u Sarajevu.

Sabljak, Sara i Marina Gabelica. The Work of Dr. Seuss in Bibliotherapy. U: Zbornik radova – ACE 2019, ur. Antonija Balić Šimrak i Marijana Županić Benić, 135–147. Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.

Šmidt Pelajić, Iris. 2019. Die Rote Zora u hrvatskom prijevodu. U: Prijevodi dječje književnosti: pogled iz Hrvatske, ur. Smiljana Narančić Kovač i Ivana Milković, 411–422. Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet.

Šmidt-Pelajić, Iris. 2019. Recepcija Šegrta Hlapića na njemačkom govornom području. U: Hlapić u bijelom svijetu, ur. Smiljana Narančić Kovač, 83–96. Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet.

Težak, Dubravka i Marina Gabelica. 2019. Komparativna analiza suvremenih djela dječje književnosti u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini. U: Bosanskohercegovački slavistički kongres II Zbornik radova / Književnost, ur. Adijata Ibrišimović Šabić, 163–174. Sarajevo: Slavistički komitet.

Verdonik, Maja. 2019. Animal Stories for Children in Contemporary Croatian Children’s Literature. Otrok in knjiga, Revija za vprašanja mladinske književnosti, književne vzgoje in s knjigo povezanih medijev 46 (104): 45–57.

Verdonik, Maja i Melita Mlikota. 2019. Pripovjedne slikovnice Pike Vončine, Fluminensia, časopis za filološka istraživanja 31 (2): 399–412.

Vivoda, Ana. 2019. Umjetnički doprinos stogodišnjoj tradiciji obrazovanja učitelja u Gospiću. U:Sto godina učiteljskog obrazovanja u Gospiću (A Century of Teacher Education in Gospić), ur. Vesna Grahovac-Pražić i Sanja Vrcić-Mataija, 163–175. Zadar: Sveučilište u Zadru.

Vivoda, Ana. Tactile Picture Books in Art Education in Croatia. International Journal of Education & the Arts 20 (22). doi:10.26209/ijea20n22.

Zima, Dubravka (2019). O dobrim kevicama: prilog povijesti građanskog djevojaštva u Hrvatskoj početkom 20. stoljeća. U: Žensko nasljeđe: roba, spektakl ili muzej za sve?, e-zbornik radova. Zagreb: Centar za ženske studije.

Zima, Dubravka. 2019. Prvi objavljeni članak Ivane Brlić-Mažuranić. Libri et liberi 8 (1): 185–197.

Zima, Dubravka. 2019. Ivana Brlić-Mažuranić (1874.-1938.). U: Ivana Brlić-Mažuranić. Serija Hrvatski velikani, ur. Martin Grgurovac, 3–24. Vinkovci: Privlačica.     

Izlaganja na skupovima / Talks and Presentations

Znanstveni skupovi / Academic Meetings

Ožujak / March

1. međunarodna umjetničko-znanstvena konferencija ACE 2019 ‒ Arts, Creativity & Education 2019. Zagreb, 7. ‒ 9. ožujka 2019. // Zagreb, Croatia 7‒9 March 2019. Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu s partnerima MUO, ALU, ADU, Muzička akademija, Gradsko kazalište Gavella, Škola primijenjene umjetnosti i dizajna. < https://www.acezagreb.com/>

Grubišić, Marina i Marina Gabelica. Problemske teme u djelima Andree Petrlik Huseinović.

Milković, Ivana i Ramona Gomuzak. Etičke vrijednosti u intermedijalnim prijevodima „Šume Striborove“.

Sabljak, Sara i Marina Gabelica. The Work of Dr Seuss in Bibliotherapy.

Travanj / April

IV międzynarodową interdyscyplinarną konferencję naukową Słowiańszczyzna dawniej i dziś – język, literatura, kultura“ / 4th International Interdisciplinary Conference Slavdom Past and Present: Language, Literature, Culture.Wrocław, Poljska, 4. ‒ 5. travnja 2019. // Wrocław, Poland, 4‒5 April 2019. Institut za slavensku filologiju Sveučilišta u Wroclawu.<https://slowianszczyzna.wordpress.com/o-konferencji/en/>

Banov, Estela. Umjetnička transpozicija spoznaja o slavenskoj mitologiji: patuljci i divovi u Pričama iz davnine Ivane Brlić Mažuranić.

The 10th International Conference of Teaching Methodology and the remembrance programme celebrating the 150th anniversary of Hungarian primary school teacher training / Međunarodna znanstveno-metodička konferencija i jubilarno zasjedanje povodom 150. godišnjice obrazovanja učitelja: Prošlost ‒ sadašnjost ‒ budućnost u obrazovanju učitelja. Baja, Hungary, 11–12 April 2019 // Baja, Mađarska, 11. – 12. travnja 2019. Eötvös József Főiskola / Eötvös József College.<https://ejf.hu/hireink/emlekules-a-150-eves-allami-tanitokepzes-tiszteletere>

Krumes, Irena i Edita Pipić. Utjecaj medija i računalnih igara na razvoj govora predškolske djece.

Znanstveni skup o Ljubomiru Marakoviću: sedamnaesti skup u nizu Hrvatski književni povjesničari. Zagreb ‒ Topusko, 25. ‒ 26. travnja 2019. Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu i dr.<https://www.hrstud.unizg.hr/obavijesti?@=217l4>

Rezo, Vladimira. Dječja književnost u vidokrugu Ljubomira Marakovića.

Međunarodni znanstveni skup 4. Međimurski filološki i pedagoški dani: Jezik, književnost i obrazovanje: suvremeni koncepti. Čakovec, 26. travnja 2019. Učiteljski fakultet u Zagrebu – Odsjek Čakovec.<http://ihjj.hr/mreznik/uploads/6eacc2aafccf3803e9f934857b71ec07.pdf>

Kos-Lajtman, Andrijana. Jezično-stilski alati za izricanje smrtnosti u pjesništvu Jure Kaštelana.

Lazzarich, Marinko. Didaktička igra kao funkcionalni oblik učenja.

Svibanj / May

The 14th Child and the Book Conference – CBC 2019: Beyond the Canon (of Children’s Literature) / S onu stranu kanona (dječje književnosti). Zadar, 8. – 10. svibnja 2019. // Zadar, Croatia, 8–10 May 2019. Org.: HIDK i Sveučilište u Zadru. <http://cbc2019.hidk.hr>

Andraka, Marija and Ivana Milković. Lost (and Found) in Indirect Translation: The Case of Frog and Toad.

Batinić, Ana i Sanja Lovrić Kralj. Jagoda Truhelka i kanon hrvatske (dječje) književnosti.

Dvoršćak, Tea i Sanja Lovrić Kralj. Prijevodi hrvatske dječje književnosti na slovenski jezik u 20. stoljeću.

Flegar, Željka. Convergence and the Beast: A Canonical Crossover Affair.

Horžić, Helena. William Blake and Charles Kingsley: A Literary Campaign Against the Exploitation of Child Workers.

Ivon, Katarina i Sanja Vrcić Mataija. 2019. Regionalne značajke kanona hrvatske dječje književnosti.

Jerkin, Corinna. Od knjižica za „savršeni prvi susret s knjigom“ do posrednoga prijevoda: analiza parateksta hrvatskih prijevoda priča Beatrix Potter.

Kos-Lajtman Andrijana. Subverzivni potencijali eksperimentalne interdiskurzivne (dječje) knjige: Bajka o smrti Vladimira Vukomanovića i Jane Rastegorac.

Majhut, Berislav. Modri prozori Danka Oblaka i kanon hrvatske dječje književnosti.

Milković, Ivana and Anja Matešić. Cinderella, Do I Know You? Cinderella’s Character in Croatian Translations.

Narančić Kovač, Smiljana i Tea Bošković. Alice’s Outing to beyond the Canon: The Nursery Alice.

Odža, Ivana. Crvenokosa Zora i njezina družina unutar hrvatskoga kanona dječje književnosti.

Rezo, Vladimira. Prostor u romanima za djecu i mlade Sonje Smolec.

Težak, Dubravka, Marina Gabelica. Ema Božičević – zaboravljena autorica.

Vivoda, Ana. Visual Poetics of Velebit in Illustrative Forms.

Zalar, Diana i Ivana Božović. Biblioteka Jelen u odnosu na suvremeni lektirni popis u školama.

University of Pécs Roundtable Conference – UPRT 2019: Empirical Studies in Applied Linguistics. Pečuh, Mađarska, 10. svibnja 2019. // Pécs, Hungary, 10 May 2019. <https://uprt2019.wordpress.com/>

Čengić, Jasenka and Silvija Hanžić Deda. Who’s in Charge Here? The Exploration of Preservice Teachers’ Perceptions of Their Mentors’ Role During Teaching Practice.

Međunarodna znanstvena konferencija Didaktički izazovi III. Osijek, 16. – 17. svibnja 2019. <http://www.osijek031.com/osijek.php?najava_id=77837>

Krumes, Irena. Društveno korisno učenje u visokoškolskoj nastavi.

6. Dani Šime i Ante Starčevića: Učitelj ‒ između tradicije i suvremenosti. Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem. Gospić, 24. ‒ 25. svibnja 2019. Organizator: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru. <http://conference.unizd.hr/dani-sas/>

Lazzarich, Marinko. Izazovi učiteljske profesije: stavovi studenata učiteljskoga fakulteta o statusu učitelja u društvu i o vlastitom aktivizmu u sklopu budućeg zanimanja.

Odža, Ivana. Jure Turić – pedagog i dječji pisac.

Vivoda, Ana. Taktilna slikovnica na učiteljskom studiju.

Lipanj / June

Savetovanje o književnosti za decu 61. Zmajevih dečjih igara Granice, prekoračenja i hibridne forme u književnosti za decu. Novi Sad, Srbija, 5. – 6. lipnja 2019.

Hameršak, Marijana. „Gibli, gibli, drugovi, viču djeca. Gdje je naš rajon G?“Abeceda Početnice iz El Shatta.

Majhut, Berislav i Sanja Lovrić Kralj. Paratekst, paraživot i živa para.

Mediterranean Scientific Conference Educational Systems and Societal Changes: Challenges and Opportunities – ESSCCO. Rijeka, 6. – 7. lipnja 2019. // Rijeka, Croatia, 6–7 June 2019. Croatian Educational Research Association and the Faculty of Education, University of Malta. <https://esscco.uniri.hr/#>

Lazzarich, Marinko. Challenges of the Teaching Profession.

Kolovoz / August

IRSCL Congress 2019. Silence and Silencing in Children’s Literature. Stockholm, Švedska, 14. ‒ 18. kolovoza 2019. // Stockholm, Sweden, 14–18 August 2019. IRSCL – International Research Society for Children’s Literature. <http://www.irsclcongress2019.com/>

Flegar, Željka. The Mystery of the Empty Container: Observing the Celebrated Detectives of Children’s Fiction.

Rezo, Vladimira. Conception and Birth in Recent Croatian Children’s Literature.

Rujan / September

IX. međunarodni znanstveni skup Dijete i jezik danas: Dijete i jezični identitet / The 9th International Scientific Conference Children and Languages Today: Children and Language Identity – ChiLa 2019. Osijek, 12. ‒ 14. rujna 2019. // Osijek, Croatia, 12–14 September 2019. Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku.<https://chila.eu/>

Erent, Petra, Smiljana Narančić Kovač i Ivana Milković. Prevođenje i neprevođenje imena u hrvatskim izdanjima Petra Pana.

Flegar, Željka. Mentorica produkcije Dramske radionice na engleskom jeziku 2019. She-Wolf: Predstava za žene i djecu (uključujući „Papirnatu princezu“ Roberta Munscha i „Crvenkapicu i vuka“ Roalda Dahla).

Krumes, Irena i Klara Bukal. Utjecaj roditelja na razlike u usvajanju predčitačkih vještina djece različita spola.

Słowiańskie światy wyobraźni 3: metamorfozy / Slavic Worlds of Imagination 3: Metamorphoses. Krakow, Poljska, 23. – 24. rujna 2019. // Krakow, Poland, 23–24 September 2019. Centar za istraživanje književnosti za djecu i mlade na Fakultetu poljskih studija i Institut za slavensku filologiju Jagielonskoga sveučilišta.<https://slavicworldsofimagination.wordpress.com/>

Batinić, Ana. Jagoda Truhelka’s Tugomila.

Deseti međunarodni forum za istraživanje pozorišne umetnosti za decu i mlade „Henrik Jurkovski“. Subotica, Srbija, 24. – 25. rujna 2019.

Đerđ, Zdenka. Redateljske i glumačke poetike recentne hrvatske lutkarske scene.

Sedmi hrvatski slavistički kongres. Šibenik, 25. ‒ 28. rujna 2019. Hrvatski slavistički odbor Hrvatskoga filološkog društva i Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu. <https://7hsk.ffzg.unizg.hr/>

Majhut, Berislav.Subverzivna uloga dječjega romana Uzbuna na Zelenom Vrhu Ivana Kušana.

Odža, Ivana i Tea-Tereza Vidović Schreiber. Otimanje zaboravu – tragovima tradicije u prozi za djecu i mlade vojvođanskih Hrvata.

Verdonik, Maja. Pripovjedno kazalište: scenski oblik pripovijedanja priča djeci.

Zalar, Diana. Dječje jezično stvaralaštvo potaknuto klasicima književnosti. Plenarno izlaganje.

The 7th International Conference European Network of Picturebook Research: Verbal and Visual Strategies in Nonfiction Picturebooks. Bergen, Norveška, 26. ‒ 28. rujna 2019. // Bergen, Norway, 26‒28 September 2019. Institute of Language, Literature and Mathematics Faculty of Education, Arts and Sports Western Norway University of Applied Sciences Campus Bergen. <https://www.hvl.no/en/nonfiction>

Narančić Kovač, Smiljana. A Semiotic Model of the Non-Narrative Picturebook.

Listopad / October

Jezikoslovna i književna kroatistika u izdanjima ogranaka Matice hrvatske. Ozalj, 24. ‒ 25. listopada 2019. Organizator: Matica hrvatska, Ogranak MH u Ozlju. <http://www.matica.hr/zbivanja/znanstveni-skup-jezikoslovna-i-knjizevna-kroatistika-u-izdanjima-ogranaka-matice-hrvatske-2855/>

Krumes, Irena i Jasna Ažman. Kritičko izdanje Sabranih djela Ivane Brlić Mažuranić u izdanju Ogranka Matice hrvatske u Slavonskome Brodu.

Studeni / November

Sedmi međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik – VII. HIDIS. Zagreb, 14. – 15. studenoga 2019. Odjel za kulturu hrvatskoga jezika i Odjel za hrvatski kao ini jezik Hrvatskoga filološkoga društva u suradnji s Hrvatskom maticom iseljenika i Odsjekom za kroatistiku.<https://matis.hr/wp-content/uploads/2019/10/7.-Hidis-2.-obavijest.pdf?fbclid=IwAR2KmBBl48t_nijHNGPjKxetH57pWVYOBs5RNCTY_HIH883hLJCAYrH85d8>

Krumes, Irena i Kristina Ružek. Multimedijski pristup nastavi gramatike hrvatskoga kao materinskoga jezika u mlađim razredima osnovne škole.

Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u obrazovanju – STOO. Simpozij P(r)oučavanje hrvatskoga jezika, književnosti, dramske i medijske kulture. Zagreb, 15. ‒ 17. studenoga 2019. Organizator: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, povodom obilježavanja stote obljetnice Fakulteta. <https://www.ufzg.unizg.hr/stoo/>

Lazzarich, Marinko. Dječja lektira i novi mediji.

Majhut, Berislav.Konstrukcije prošlosti u filmskim adaptacijama dječjih romana Ivana Kušana: Uzbuna na Zelenom Vrhu, Koko i duhovi te Zagonetni dječak.

Narančić Kovač, Smiljana: From a Student’s Notebook: The First Course on Teaching English to Young Learners.

Stanišić, Ana i Ivana Milković. The Picturebook as a Starting Point: A Case Study of First-Grade Chameleons.

A Magyar Tudomány Ünnepe – “Értékteremtő tudomány” / Dan mađarske znanosti: Čuvanje vrijednosti, stvaranje znanosti. Baja, Mađarska, 20. studenoga 2019. Eötvös József Főiskola. <https://ejf.hu/hireink/a-magyar-tudomany-unnepe-ertekteremto-tudomany>

Krumes, Irena i Ivana Karača. Uloga malešnica u poticanju predvještina čitanja.

Naučni skup Književni susreti Zija Dizdarević 2019. Fojnica, Bosna i Hercegovina, 30. studenoga 2019. Književni susreti Zija Dizdarević

Kos-Lajtman, Andrijana: Istorija bolesti: teleidoskopičnost Knjige kroz leću smrti.

Ostali skupovi / Other Meetings

Stručni skup metodičara Učiteljskoga fakulteta u Zagrebu. Sljeme, Zagreb, 13. ožujka 2019.

Hanžić Deda, Silvija. Razvijanje financijske pismenosti učenika (Content and language integrated learning)

Okrugli stol „Miro Gavran prozni i kazališni pisac 2015. – 2019.“Nova Gradiška, 28. studenoga 2019.

Đerđ, Zdenka. Očevi i djeca u komedijama Teatra Gavran.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)